Máthé Csilla anyukaként átérzi az anyukák problémáit. Saját vállalkozása, a Myne is anyai tapasztalatból született. Az elmúlt pár évben felépített natúrkozmetikum márkájával a bőrápolás minden területén olyan alternatívát szeretne adni, ami nemcsak a bőrünknek, de a bolygónak is kedvez.
Korábban Mix Your Nature címkével találkozhattál a termékekkel, szeptembertől viszont Myne néven éred el a webshopon, a Rossmann 60 boltjában, valamint a kifli.hu-n a természetes, fenntartható, és nem utolsó sorban hatékony kozmetikumokat. A social media platformokról is ismerős lehet a márka, ahol felesleges ijesztgetést mellőző edukatív tartalmakkal segít képbe kerülni a bőrápolás rejtelmeivel, a hatóanyagokkal kapcsolatban. Az így megszerzett tudást gyakorlatba is ültetheted: a webshopon te mondhatod meg, milyen hatóanyagokat tegyenek a termékbe, aminek a megjelenését is a saját ízlésedhez alakíthatod, hiszen egyedi címkét is kérhetsz rá.
Az idei BabaMama Expón testközelből ismerheted meg, sőt, ki is próbálhatod a Myne termékeit. Addig is olvasd el exkluzív interjúnkat Csillával, amiben a kezdetekről, a babáknak való fényvédőkről, az ekcéma hatékony kezeléséről, a testreszabás folyamatáról, a fenntarthatóságról, a vállalkozói lét és az anyaság egyensúlyáról beszélgettünk!
Közgazdaságtan és marketing háttérrel itthon és külföldön piackutató cégeknél és gyártói oldalon is dolgoztam. Nyolc évig éltem Angliában, majd angol férjemmel 2015-ben hazaköltöztünk. Utazós család vagyunk, aminek tagjai 4 országban élnek – Magyarország, Anglia, Erdély és Ausztria között sokat mozgunk. Amikor megszületett az első fiam 2016 júliusában, 4 hetesen már szerettük volna magunkkal vinni a betervezett utakra. Persze mindenki el volt képedve, hogy 4 hetes kisbabával útnak indultunk, de szuperül sikerült minden. Viszont adódott egy megoldandó feladat: nyár közepén olyan fényvédőre volt szükségünk, ami megfelelő a babának is.
A kezeim közé került egy nagy fényvédő krém tesztje, amiben szép, táblázatos formában gyűjtötték össze, hogy az elérhető fényvédők mit tartalmaznak, és azoknak milyen hatása van a picikre, például a hormonrendszerükre. Sokkoló élmény volt. Ráadásul az akkor kapható, kifejezetten kicsiknek szánt fényvédőket is 6 hónapos kor felett ajánlották. Elkezdtem erről beszélgetni az egyik barátnőmmel, akinek volt a témában tapasztalata. Az ő tanácsára készítettem magunknak fényvédőt, ami jó zsíros és fehér volt, de hatékony. Mindig szerettem új dolgokat tanulni, így ez a friss tapasztalat is teljesen beszippantott. Észrevettem, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kapott a kozmetikumok – például a bimbóvédő – tartalma.
Elkezdtem komolyabban foglalkozni natúrkozmetikumokkal, először autodidakta módon, utána pedig elvégeztem egy kozmetikumkészítő és -formulázó iskolát. A sok átszoptatott éjszaka alatt kirajzolódott a fejemben, hogy milyen márkát lehetne ebből kihozni, miben lehetne az enyém más, mint a többi. Sehol nem láttam például azt, hogy a kapható natúrkozmetikum márkák visszaadnák a természet sokszínűségét.
Elkezdtem szakértőkkel is együtt dolgozni, majd 2020 augusztusában útnak indítottuk a Mix Your Nature márkát. Ekkor az első Covid hullám végén voltunk, a második kisfiam is 10 hónapos volt. Ezt követően visszamentem még dolgozni, egy ideig szimultán voltam munkavállaló és vittem a saját márkám, tavaly óta viszont teljesen a Myne-ra és a családomra fókuszálok.
2024 májusában került adásba az a Cápák között rész, amiben megjelentem, és aminek során Sárospataki Albert befektetett a vállalkozásba. Elkezdtünk közösen dolgozni. Mindig is tudtam, hogy meg kell újítani a csomagolást, ha kiskereskedelmi forgalomban – például drogériákban – szeretnénk kínálni a terméket, plusz az eredeti Mix Your Nature név túl hosszú volt. Nyilvánvaló volt, hogy ha bármikor változtatni szeretnék, annak most van itt az ideje. A Myne szeptember óta létezik, az eredeti név rövidítésével jött létre.
Míg az átlag kozmetikumok 60-80%-a víz, addig mi a termékekben egyáltalán nem vagy csak néhány százaléknyi vizet használunk. Ezért nagyon magas a hatóanyag-tartalom, ami minden bőrápolási rutinban előnyös, érzékenység vagy bőrproblémák esetén viszont kulcsfontosságú. Például a gyerek-ekcémára fejlesztett krémünk a visszajelzések alapján azoknak is tud segíteni, akik már millió más terméket kipróbáltak, sikertelenül.
Teljesen komposztálható a csomagolásunk. Nem kell hozzá ipari környezet és 60 fok feletti hőmérséklet: ha a kertben elásod, maximum egy év alatt lebomlik. Még a dobozon lévő festék is szójababból van. Igyekeztünk úgy összeválogatni mindent, hogy ne csak a bőrünknek, de a bolygónak is jó legyen.
Van egy uralkodó trend – ami zseniális kategóriafejlesztési lépés egyébként –, ami minden hatóanyagra dedikált terméket ajánl, és egyre népszerűbbek a sok lépéses arcápolási rutinok. Lényege, hogy minél több terméket vásároljanak az emberek. Ennek lehet pozitív hozadéka, például emiatt jobban foglalkoznak az emberek a bőrükkel, tájékozódnak, de amivel nem tudunk azonosulni, az a körítés. Nem csak a hatóanyagot veszed meg, hanem sok-sok adalékanyagot is, ami azért kell, hogy használható krémet lehessen formulázni, így ráadásul rengeteg szemét is keletkezik a csomagolás miatt.
Mi a minimál rutin felé igyekszünk vinni az embereket. Az arcápoló csomagunkkal egy teljes, fenntartható és tudatos arcápolási rutin alakítható ki arcápolóval, fényvédővel, szemkörnyékápolóval és ajakápolóval. A reggeli és esti arcápolás is lefedhető vele, és még egy praktikus, vízálló neszesszert is adunk ajándékba.
A webshopon a vásárló adhatja meg három lépésben, hogy mit tegyünk a termékbe, mindehhez egyedi címkét is kérhet. Minden terméknél lehet illatmentes verziót választani. Felhatalmazzuk a vásárlóinkat, hogy ők döntsék el, mit kennek saját és gyermekeik testére – ha szeretnék. Ha ezzel nem szeretnének élni, akkor egyszerűen tudnak választani az igényeikhez terméket, akár probléma alapon, például száraz bőrre.
A rendelések körülbelül felénél élnek a formula testreszabásának lehetőségével, kifejezetten szeretik ezt a lehetőséget. Azt tapasztaljuk, hogy egyre több érzékenységet fedeznek fel magukon vagy akár gyerekeiken az emberek, így a “mentesség” felértékelődik. Mi nem használunk tartósítószert (kivéve a fényvédőkben, de az is természetes), rengeteg termékünk vegán is. Teljesen transzparensek vagyunk az alaprecepttel kapcsolatban, a funkciókat pedig a vásárló választhatja ki. Ehhez meg is adjuk a támogatást: van egy alapanyag lexikonunk, amiben minden hatóanyagnak leírjuk a hatását, és minden platformon – Facebookon, Instagramon, TikTokon – terjesztjük ezeket az információkat.
Az egyik legfelkapottabb téma a természetes dezodorra való váltás. Sokan próbálnak ki természetes dezodort, de kevesen tudják, hogy ez pontosan mivel jár. Ezért az első tapasztalat gyakran az, hogy nem működik. Kevesen beszélnek róla, hogy van egy úgynevezett hónaljdetox folyamat, ami kényelmetlen, de érdemes átverekedni magunkat rajta. Az alumínium-sós dezodorok blokkolják a verejtékmirigyeket, így a méreganyagok és az alumíniumsó felgyülemlik a szervezetben. Ha ezt abbahagyod, ezek a méreganyagok elkezdenek kiürülni. Tapasztalatok szerint a folyamat kb. 2-4 hétig tart, amit bővebben a honlapon és TikTokon is bemutatunk. A lényeg, hogy az eleje kényelmetlen lehet, de ha ezen túl vagyunk, akkor nekem például 40 fokban, kánikulában, edzés közben, bikram jógán is kiválóan helyt állnak a természetes, alumíniummentes dezodorok.
A legnagyobb slágertermékünk a gyulladáscsökkentő balzsam, már a fél ovi ezt használja nálunk, gyerekekcémára rendkívül hatásos. Persze fontos felderíteni, hogy mi okozza az ekcémát, hiszen a balzsam “csak” a tüneteket kezeli, illetve mulasztja el. A bőr a legnagyobb szervünk, bármit csinálunk, meg fog látszani rajta.
Népszerűek továbbá az érzékeny, például rosaceás bőrre való krémek is. Szintén személyes tapasztalat: nekem 15 éves korom óta rosaceás az arcom, 33 évesen kezdtem el komolyabban foglalkozni vele. Minden évben egyre erősebb szteroidos krémeket írtak fel a bőrgyógyászok, amik hatottak, de nem adtak hosszú távú megoldást. Ha pár napig nem használtam őket, rögtön megjelentek a fájdalmas pöttyök az arcomon. Az elmúlt 5 évben viszont nem használtam szteroidos krémet, szinte egyáltalán nem jön elő a probléma.
Van baba-mama testápoló csomagunk és baba-mama arc- és testápoló csomagunk is. A csomagban található minden termék illatanyag, tartósítószer, parabén és természetesen SLS-mentes. A csomagban az egyetlen illóolaj a teafa olaj a dezodorban. A csomagokban található babapopsikrém, bimbóvédő, pocakra való krém, illatmentes dezodor, bambuszporos dezodor és a többi persze külön-külön is megrendelhető.
A fényvédőnk kifejezetten gyerekeknek és babáknak lett létrehozva. Érdekes, hogy ez a téma indította el a céget, de csak tavaly nyárra lett ilyen termékünk. Nagyon sokáig tartott a fejlesztés, hogy egy könnyen kenhető, formula tekintetében kompromisszummentes terméket alkossunk, ami nem hagy zsíros érzetet és fehér bevonatot maga után. 2023-ra elkészültek a termékek: fényvédő arcra, testre és balzsamként.
A stifteket a fiaim maguk használják, ami a “hogyan fényvédőzzem be a gyereket” örök kérdését hibátlanul megoldja. Mindketten névre szóló, saját stiftet kaptak, így nagyon büszkék rá és örömmel használják. A gyulladáscsökkentő krémükre is rá van írva a nevük, ez “varázskrém” álmosságra, nyűgösségre, horzsolásra. Cink-oxid, napraforgóolaj, méhviasz, makadámiaolaj, körömvirágolaj, tamanu olaj van benne, remek hámosító, gyulladáscsökkentő, barrierépítő hatása van, mindenféle irritációra és sebkezelésre is jó.
2022 januárban mentem vissza dolgozni a második gyerek után, nyáron már láttam, hogy ez így nem működik. Év végén otthagytam a céget, amit nagyon szerettem, ráadásul a tulajdonossal a kezdetektől együtt építettük fel a nulláról. Mikor eljöttem, már huszonöten voltak, nehéz válás volt, de ennyi minden nem fért bele az életembe.
Tavaly kezdtem el jobban odafigyelni magamra is, és arra, hogy valamiféle egyensúlyt teremtsek. Elkezdtem bikram jógára járni és thai boxolni. Az intenzív mozgásformákat szeretem, ahol az agyamat az ajtóban hagyhatom, ami teljesen kikészít fizikailag és kikapcsol. Mindkettő ilyen. Emellett szétnyílt hasizom kezelésére Loveyourbelly tornát is csinálok, hetente egyszer online, ami a kezdetektől fogva szent helyet kapott a naptáramban.
Tanulás, stratégia tervezés. Apró lépésekben gondolkodjanak, ne ijedjenek meg, hogy milyen messze van a cél! Hamar eljutsz odáig, hogy végtelen a to-do listád, de ha 1-1 órát tudatosan elkülönítesz a napodból, az a többire is jó hatással lesz.
Úgy látom – főleg itthon – hogy minden a szülők ijesztgetéséről szól. Válasszanak ki egy valakit, akinek a véleményében bíznak, tőle kérjenek tanácsot, rá hallgassanak. Nekem a védőnő volt az, akit az első gyermekemnél, tapasztalatlan édesanyaként kiválasztottam, vele beszélem át a fontos dolgokat.
Ha szívesen beszélgetnél szakemberekkel bőrápolásról vagy bármilyen várandóssággal, szüléssel, gyerekneveléssel, egészséggel kapcsolatos témáról, gyere el november 22-24. között a Budapest Arénába! A BabaMama Expón a legszuperebb baba és mama termékeket egy helyen térképezheted fel, programokon és tanácsadásokon vehetsz részt, sőt nyereményekkel is gazdagodhatsz! Szerezd be kedvezményes jegyedet online itt, csatlakozz hozzánk Facebookon és Instagramon, ha pedig babát vársz, szállj versenybe 2 millió forint értékű BabaVáró Csomagunkért ezen a linken!