2025. 10. 18

Több mint vásár – interjú Katona Eszterrel, a Pici Piac alapítójával

Tíz éve született egy álom egy helyről, ahol a kisgyerekes családok találkozhatnak a hazai alkotókkal, ahol minden termék mögött ott van egy történet, egy mosoly, egy gondolat. Így jött létre a Pici Piac, amely mára a tudatos, szeretettel teli vásárlás és a közösségteremtés egyik leginspirálóbb hazai platformjává nőtte ki magát.

Most pedig új fejezet kezdődik: közös eseményre készülünk, hogy a Pici Piac és a BabaMama Expo együtt kínáljon teljes, színes és élményekkel teli családi hétvégét – kézműves különlegességekkel, inspiráló márkákkal és igazi karácsonyváró hangulattal.

Cikkünkben a Pici Piac alapítójával, Katona Eszterrel beszélgettünk a kezdetekről, meglepetésekről, közösségről és arról, hogyan maradhat hiteles és szerethető egy márka tíz év után is. Tarts velünk!

Hogyan mutatnád be a Pici Piacot annak, aki még sosem járt nálatok?

A Pici Piac egy szeretettel teli közösségi vásár, ahol hazai alkotók, tervezők és márkák gyűlnek össze — mindannyian a babás-mamás élet köré építve a termékeiket. Egy olyan hely, ahol nemcsak vásárolni lehet, hanem inspirálódni, találkozni, beszélgetni, megállni egy kicsit. Minden termék mögött valódi emberek, történetek és sok-sok gondoskodás áll — ez adja a Pici Piac hamisítatlan hangulatát.

Vannak olyan különleges termékek vagy szolgáltatások a Pici Piacon, amikre elsőre talán nem is gondolna az ember?

Igen, és pont ez benne a legizgalmasabb! Sokan elsőre csak babaruhákra vagy játékokra gondolnak, de nálunk ennél sokkal izgalmasabb a paletta. Találni például kézzel készített bababútort, természetes kozmetikumokat, csendeskönyvet, családi fotózásokat, gyerekbarát lakberendezési tárgyakat vagy akár hordozási tanácsadást is meg rengeteg egyedi igényre készült különlegességet: névre szóló szivárványt, baba mokaszint vagy babanaplót.

Mindig figyelünk az újdonságokra, és kiemelten fontos számunkra, hogy teret adjunk az induló kisvállalkozásoknak is — főleg akkor, ha látjuk, hogy amit kínálnak, az egyedi, különleges, újító. Ez a tudatos válogatás biztosítja, hogy a Pici Piac mindig friss, színes és inspiráló maradjon.

Mikor és hogyan született meg a Pici Piac koncepciója?

A Pici Piacot 2015-ben álmodtam meg: szerettem volna létrehozni egy olyan tematikus vásárt, ahol hazai készítők és dizájn márkák kifejezetten a családok számára kínálnak kisszériás, gondosan megalkotott babás-kisgyerekes termékeket.

Egy olyan helyet képzeltem el, ahol minden termék mögött ott áll a készítője, aki maga mesélhet róla, hiteles tanácsokat adhat — hiszen legtöbbször maga is anyuka vagy apuka. Ahol a vásárlók értékelik a minőséget, az egyediséget, és nem kapkodva vásárolnak, hanem van idő beszélgetni, kérdezni, tanácsot kérni.

Ahol meghallgatják az egyedi igényeket, és fel lehet fedezni olyan kis márkákat, mini vállalkozásokat, akikre egyébként talán sosem bukkantak volna rá. Ahol mindent meg lehet tapogatni, ki lehet próbálni, és személyesen át lehet élni a kapcsolatot a termék és a készítő között.

Ez az élmény és szemlélet volt az induló Pici Piac alapgondolata, és 10 év után ma is ugyanez a célunk — hogy közelebb hozzuk egymáshoz az alkotókat és a családokat, és ezzel valódi közösséget teremtsünk a vásárlás köré.

Mi volt a legnagyobb meglepetés / öröm / kihívás a márka építésében?

A legnagyobb öröm egyértelműen az, hogy a Pici Piac közössége évről évre nő — és nemcsak a vásárlók, hanem a kiállítók között is barátságok, együttműködések, sőt új közös ötletek is születnek. A kihívás mindig az, hogy a minőséget, az értékrendet és az intimitást megőrizzük a növekedés mellett is. De ez egyben motiváció is: minden rendezvény után látni az örömöt az arcokon, hallani a sok kedves visszajelzést, az minden fáradságot megér.

Van olyan fontos tapasztalat, tanulság, amiből más vállalkozó kedvű anyukák tanulhatnak?

Talán az, hogy érdemes hinni a saját ötletünkben — még akkor is, ha kicsinek tűnik az elején. A Pici Piac is egy pici álomból indult, amit szeretetből és hitből építettem fel. Fontos, hogy ne hasonlítsuk magunkat másokhoz, hanem a saját utunkat járjuk, és közben merjünk segítséget kérni, közösséget keresni. Az anyaság és a vállalkozás összeegyeztethető, de sok rugalmasságot és türelmet igényel — viszont rengeteg örömet és támogató visszaigazolást ad.

Hogyan lehet részt venni a Pici Piacon?

A részvételhez először egy jelentkezési űrlapot kell kitölteni, majd minden új márka egy szakmai zsűrizésen is átesik. Így biztosítjuk, hogy valóban magas minőségű, válogatott, különleges márkák kerüljenek a látogatók elé.

Mindig figyelünk arra is, hogy a kínálat színes legyen — az állandó kedvencek mellett teret adunk az új vállalkozásoknak is, ha látjuk bennük az egyediséget és a különleges látásmódot. Ez a szemlélet teszi a Pici Piacot igazán sokszínűvé és izgalmassá évről évre.

Mi a szívednek legkedvesebb visszajelzés, amit az évek során kiállítótól kaptál?

Az, amikor valaki azt mondja: „A Pici Piac nélkül a márkám nem tartana itt.” Sok kiállító mesél nekem arról, hogy itt találta meg az első vásárlóit, partnereit, vagy hogy a közösség ereje segítette át a nehezebb időszakokon. Ez mindig nagyon megérint, mert pontosan ezért indult a Pici Piac — hogy támogassuk egymást, és együtt építsünk valami értékeset.

És látogatótól?

A legszebb pillanatok azok, amikor egy család azt meséli, hogy évek óta járnak a vásárra, és szinte együtt nőttünk fel — először pocakkal jöttek, aztán babával, most meg már a kistesóval. Amikor valaki azt mondja, „olyan jó ide jönni, mert itt mindenki kedves, és sokkal több mint egy vásár” – az számomra a legnagyobb elismerés, mert visszaigazolja, hogy érdemes beletenni azt a sok pluszt, amitől a Pici Piac Pici Piac lesz.

Mikor hallottál először a BabaMama Expóról? Kinek ajánlanád?

A BabaMama Expo már régóta egy meghatározó esemény a családos közösségek életében, így természetesen régóta figyelem a márkát. Fun fact: Judittal, az Expo egyik alapítójával még az egyetemről ismerjük egymást, így kedves ismerősként figyeltük egymás vállalkozását már a kezdetek óta. Mindig is támogattuk, segítettük egymást, sosem tekintettünk konkurenciaként egymásra – ezért is külön öröm, hogy most együtt dolgozhatunk.

Az expót azoknak ajánlom, akik szeretnék egy helyen megtalálni a legnagyobb baba-mama márkákat úgy, hogy közben hasznos tanácsokat és klassz élményeket is gyűjtenek.

Most lesz az első közös Pici Piac x BabaMama Expo esemény. Miben egészíti ki egymást a két márka?

Nagyon izgalmas ez az együttműködés, mert két hasonló értékrendű, de más megközelítésű márka találkozik. A Pici Piacnál a vásárlás, a termékek és a készítők vannak a fókuszban — mi a kézműves, kisszériás alkotókat, kisvállalkozásokat mutatjuk be a közönségnek. Az expón ezzel szemben inkább a nagyobb, sokszor nemzetközi márkák, valamint a szórakoztató programok, szakmai előadások és tanácsadások kapnak fókuszt. Így tökéletesen kiegészítjük egymást: mi a személyes, emberközeli, hazai vonalat hozzuk, ők pedig a széleskörű, informatív, élményalapú rendezvényt. És így együtt egy teljes, sokszínű családi élményt tudunk kínálni.

Mire lehet számítani a téli Pici Piac vásáron, ami a BabaMama Expón kerül megrendezésre?

Egy igazi ünnepi hangulatú vásárt álmodtunk meg – tele szeretettel, melegséggel, különleges hazai ajándékokkal és rengeteg inspirációval. A közös szervezés nagy előnye, hogy így még több családhoz juthat el a Pici Piac élménye, miközben a kiállítóink is egy professzionális, jól szervezett környezetben mutatkozhatnak be.

A vásárlóknak ez azt jelenti, hogy egy helyen megtalálhatják mindazt, amit szeretnek: a személyes, minőségi Pici Piac hangulatot és a BabaMama Expo sokszínű, programokban gazdag világát.

Izgatottan készülünk az ország legnagyobb családi rendezvényére, a BabaMama Expóra, ami idén először a Pici Piac téli vásárának is otthont ad november 22-én és 23-án a Budapest Arénában. A gyerkőcök ritmusához igazodva hosszabb nyitvatartással, 9 és 18 óra között várunk újdonságokkal, egész napos színpadi programokkal, ingyenes tanácsadásokkal és szuper nyereményekkel.

Ha babát vársz, mindenképp regisztrálj BabaVáró Csomag nyereményjátékunkra, melynek nyertese 2,5 millió forint értékű ajándékot kap mindenféle földi jóval, amire a babázás első évében szükség lehet. Ha pedig nagyobb tesó is van, őt sem kell otthon hagynotok, hiszen egy időben és helyszínen szervezett társrendezvényünk, a KidExpo pont nekik lett kitalálva. Jegyeket ezen a linken tudsz kedvezményes áron beszerezni. Nemcsak a felejthetetlen élmények miatt érdemes lecsapni rájuk: érkezéskor és távozáskor ajándékcsomagot kapsz tőlünk, melynek értéke meghaladja a belépők árát. Hamarosan találkozunk!

Vissza

Kövess minket

Érdekes és szórakoztató tartalmakért kövess minket social média felületeinken is! Kattints, és hangolódj az eseményre velünk!
Iratkozz fel hírlevélünkre!

Hírlevél

Sikeresen feliratkozott!
Hiba történt (0)