A Mamilla bababolt ötlete 2014-ben született meg Semsei Janka fejében, akit a kezdetektől saját tapasztalat mozgatott. A prémium-babatermékek széles tárházát kínáló Mamilla nem csupán a gondosan összeállított szelekció miatt különleges – náluk valódi tapasztalatokkal alátámasztott ajánlások segítik a szülőket a választásban. A hozzájuk forduló, tanácsot kérő szülőket a legjobb tudásuk szerint szolgálják ki: feltérképezik az igényeiket, lehetőségeket mutatnak, tanácsokkal és gyakorlati tapasztalatokkal látják el őket, melyek messze túlmutatnak az alapvető termékleírások és adatok ismertetésén. Emellett nagy energiákat fektetnek arra, hogy a vásárlást követően is a segítségükre legyenek szükség esetén.
Az idei BabaMama Expón te is megismerheted a márkát és különleges kínálatát. Addig is olvasd el Jankával készített interjúnkat, ami bepillantást enged egy vállalkozó édesanya útjába és sikerébe, valamint a legszerethetőbb alapdarabokat is bemutatja!
2014 tavaszáig egy pénzpiaci multinacionális cégnél dolgoztam, onnan mentem szülési szabadságra, és nagyot fordult velem a világ. A kisfiam születése előtti 1-2 hónapot azzal töltöttem, hogy - mint minden babát váró anyuka - feltérképeztem a bababoltok kínálatát, böngésztem, válogattam, vásároltam. Ezzel párhuzamosan rákattantam a Pinterestre, és sajnálattal konstatáltam, hogy a nyugati trendek és a hazai kínálat között mekkora a szakadék. Ez kezdett mozgatni, digitális tervezést kezdtem tanulgatni, és házilag “gyártottam” dekort a babaszobába.
A baba születését követő hónapokban “aktív pihenésként” egyre több időt töltöttem tervezéssel. Eszembe jutott, hogy talán másoknak is lenne igénye az általam tervezett termékekre, érdemes lenne értékesíteni őket. Emellett találtam olyan hazai kézműves alkotókat, aki szintén kisbabás és kisgyermekes témájú termékeket gyártottak: ízléses, egyedi, különleges dolgokat kicsiknek.
Néhány hónap alatt YouTube videók alapján felépítettem egy kis webshopot, ahova bekerültek ezek a márkák. Kezdetleges kínálat volt, de valahogy egyből megtalálta a célközönségét, és szerették az anyukák.
Hajnalban honlapot fejlesztettem, délelőtt rendeléseket csomagoltam, majd babakocsival, kartondobozokkal megpakolva ingáztam a posta és a lakásunk között. Nulla forintos kezdőtőkével nem sok lehetősége van az embernek. Nyilvánvalóan kényelmetlen és üzletileg értelmetlen volt a működés, de valami hajtott, profit nélkül is élveztem a munkát. A mai napig nem értem, hogy a férjem miért nem beszélt le róla.
Hogy az ajtók maguktól nyílnak. Bármennyire is kerestem görcsösen a fejlesztést, a legjobb lehetőségek mindig maguktól jöttek, és olyan lendületet adtak, amire magamtól nem lettem volna képes.
Családi vállalkozásként szívvel-lélekkel dolgozunk, nem a profit lebeg a szemünk előtt, hanem elégedett vásárlókat szeretnénk, ezt pedig ők is érzik. A férjemmel négy kisgyermeket nevelünk, használjuk és szeretjük az általunk forgalmazott termékeket. Az üzletben pedig több anyuka is dolgozik, így hitelesek tudunk lenni, és a vevőink bizalommal fordulnak hozzánk.
A falmatricák, poszterek azok a saját gyártású termékek, amikkel a Mamilla története indult. 9 évvel ezelőtt a Disney-karakteres gyerekszoba dekoráción kívül nem igen létezett más. Magyarországon - tudomásom szerint - az általam gyártott falmatricák voltak az elsők, melyek behozták a nyugati trendeket: pöttyös, felhős, csillagos, hőlégballonos és illusztráció-szerű falmatricák; pasztell, nude és monokróm színekben.
A CYBEX babakocsikat és autósüléseket emelném ki. Nagyon magas színvonalat képvisel a márka, nem csak a minősége, de a háttértámogatás, garanciális ügyvitel és a termékfejlesztés vonatkozásába is. Néhány hónapja volt szerencsém meglátogatni a központot, ahol a tervezés zajlik és lenyűgözött a szakértelem és mérnöki munka, ami a termékek mögött áll. Büszke vagyok rá, hogy a mi üzletünkben található Magyarország egyetlen CYBEX Platinum bemutatótere.
Van néhány Jellycat plüss, amitől elolvadok, amikor megérkezik! Egyébként a BIBS cumik nagyüzemi vásárlója vagyok (a felhasználó a legkisebb fiam), mindig lelkesen válogatom a gyönyörű színeket.
Elég minimalista szemléletű vagyok, ami a babakelengyét illeti. Nem “hazabeszélek”, hanem valóban úgy gondolom, hogy egy jó babakocsira és biztonságos autós gyerekülésre tényleg érdemes beruházni. Ezek olyan kellékek, amik egyrészt napi használatban lesznek éveken át, másrészt a baba – és az anyuka – kényelme, biztonsága, esetleg egészsége függ tőle. Szerintem a minőségi babakocsi nem csak divatcikk, és a biztonságos babaülés nem felesleges pénzkidobás.
Ha egy kismama, anyuka örömét leli a munkában, feltöltődést jelent számára, és nem érinti hátrányosan az anyai teendőit, én semmi kivetnivalót nem látok benne. A babának is az a legjobb, ha anyukája kiegyensúlyozott. Mindenki más: valakinek sok pihenés, másnak az énidő jelent feltöltődés, miért ne lehetne kikapcsolódás a saját vállalkozás?
Magunk között viccelni szoktunk anyuka-kolléganőimmel: “Te dolgozol ma? Vagyis akkor szabin vagy.” Tényleg egyfajta szabadság kimozdulni az otthoni teendők közül annak, aki szereti a munkáját. Fontos azonban figyelni a család és a környezet visszajelzésére. Ha megvan a támogatás és pozitív a fogadtatás, akkor érdemes kitartani a nehezebb időszakokban is.
A legnépszerűbb termékeinkből hozunk ízelítőt, és készülünk néhány újdonsággal is. Szeretnénk bemutatkozni a kismamáknak, akik még nem jutottak el hozzánk és meghívni az érdeklődőket budai üzletünkbe, ahol széles kínálattal és szakértői segítséggel várjuk szeretettel a leendő és gyakorló kisbabás szülőket.
Tarts velünk az ország legnagyobb családi eseményén november 24-26. között a Budapest Arénában! A BabaMama Expón mindent megtalálsz, amire babának és mamának szüksége lehet, a családtervezéstől a várandósságon át egészen a kisgyermekes korig. Addig is csatlakozz hozzánk Facebookon és Instagramon, ahol az esemény előtt inspiráló tartalmakkal, hasznos tanácsokkal készülünk, és a kiállítóinkat is megismerheted közelebbről!